søndag den 20. januar 2013

Musikvideoer i særklasse!

Her forleden så min far og jeg en del helt vildt inspirerende musikvideoer, så jeg fik helt lyst til at dele nogle af dem med jer! Det var inde på DRs hjemmeside - HER

Men her er der nogle af dem som jeg elsker! Musikken er også super - så det kan jo ikke blive mere fantastisk! Jeg synes virkelig, at i skal tage jer tid til at se videoerne , da det virkelig er en super fed både musikalsk og kunstnerisk oplevelse!



 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyound Mountains)
Denne her video med Arcade Fire er for fantastisk. Jeg har set den en million gange, og man finder hele tiden nye spændende ting i den, samt sjove og kreative elementer. Jeg elsker hele videoen, men især den del med den meget "eksperimenterende moderne" dans. Alle menneskerne med maskerne er også for fede. I det hele taget er musikken og mystikken bare i top klasse! Virkelig!

Robyn - Call Your Girlfriend
Jeg er bare så sindssyg vild med denne her video! Den giver mig lyst til at danse og være totalt vild! Jeg får lyst til at ryste min krop, og lave de sygeste danseflips ala. "underlig-moderne-vild-dans-hiphop" sammen med Clara og Caroline. 
Bare lige en ting der gør, Robyn samt denne video lidt federe er, at den sjove(men fede) måde hun bevæger sin body på! Jeg er også helt vild med hendes trøje, og elsker at Robyn altid går i de sygeste platforms. 

 The XX - Chained
Måske er det mest fordi, jeg elsker The XX så vanvittigt meget, at jeg også elsker denne video, men man må da indrømme, at den er utrolig flot filmet og virkelig inspirerende! Samtidig passer videoen også til sangens stemning uden at beskrive handlingen i sangen helt præcist. Man bliver på en måde nødt til, at se lidt nærmere på meningen med teksten.


Her til sidst ville jeg bare lige linke til en sidste video. Jeg tror de kalder det "An interactive film" Det er til en super sang. I skal virkelig prøve det. Jeg kan sige at du fx skal skrive hvor du er opvokset og så foregår dele af musikvideoen der. Jeg kan også sige at du på et tidspunkt selv kommer med i filmen og skal være aktiv. Der popper hele tiden nye vinduer op hvor der sker nye ting. Det er virkelig en oplevelse, meget sejt lavet! 
Prøv det - HER.   

Knus - Signe Marie.

 






 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar